آخرین نظرات

در پاسخ به: منظورتون از سفره پربرکت چیه؟

نظر از: حضرت مادر (س) [عضو] 

5 stars

احسنت

1396/11/24 @ 15:40

در پاسخ به: منظورتون از سفره پربرکت چیه؟

نظر از:  

5 stars

به امید اینکه سبک زندگیمان دینی شود .ممنون از وبلاگتان

1396/09/05 @ 23:30

در پاسخ به: مرگ خاموش

نظر از:  

5 stars

خدا به فریاد همه مسلمانها برسد
الهم عجل لولیک الفرج

1396/08/16 @ 20:20

در پاسخ به: خدا تنها کسی است که رقیب نمی پذیرد

نظر از: عذرا [بازدید کننده]

عذرا

:))
من ضرورت و تشخیص ضرورت رو به زن اول اختصاص ندادم.
نباید فراموش کنیم اگر در ازدواج هیچ کدوم از زوجات طفیلی نیستند نه زن اول نه دوم! بنابراین باید برای ازدواج ضرورت‌ها و شرایط فردی رو در نظر گرفت مبادا کسی این وسط آسیب ببینه البته این فقط یه نظر شخصیه

1396/08/05 @ 14:03

در پاسخ به: موضوع قحطه؟!

پاسخ از: دارابي [عضو] 

سپاس از نگاه مهربونت گل بانو
خدا بهمون توفیق عمل بده

1396/08/05 @ 11:17

در پاسخ به: خدا تنها کسی است که رقیب نمی پذیرد

پاسخ از: دارابي [عضو] 

5 stars

سلام گلم
ضرورتش رو فقط مرد و زن اول نیستند که بسته به نیاز خودشون تشخیص بدن. وقتی تو جامعه ای با مشکل نسل شیعه مواجه شدیم و در جنگ نابرابر جمعیتی قرار گرفتیم و از طرفی دختران محروم از ازدواج و زنان بی سرپرست زیادی مازاد بر پسران و مردان، روزهای فرزندآوریشون رو در تنهایی به سر میبرند و رو به یائسگی اند، ضرورت چنین جامعه ای چندهمسری رو اقتضا میکنه و به تعبیر استاد مطهری در حد یک واجب کفاییه. اگر به ما زنهای متاهل باشه هیچوقت ضرورتش پیش نمیاد

1396/08/05 @ 11:14

در پاسخ به: خدا تنها کسی است که رقیب نمی پذیرد

نظر از: عذرا [بازدید کننده]

عذرا

البته من موافق این حکم الهی هستم ولی اینکه صاحبان قلب سلیم به دنبال همسر مناسب برای شوهران شون میگردن، مخالفم
ازدواج در هر صورت یک عقددوطرفه است که تا نیازش بین زن و مرد ایجاد نشه و عاطفه همراهی‌ش نکنه، نمیشه دیگران رو چه زن، چه مرد توش هل داد.
بنای زندگی زناشویی بر تک همسری است و تا ضرورتش پیش نیاد نباید به دنبال تعدد زوجات بود ولی اگر این ضرورت پیش آمد حالا از هر نوع و به هر دلیلی معتقدم اگر زن دوم و مرد واقعا میخوان با هم زندگی کنن و میتونن زندگی زن اول رو از نظر اقتصادی و روانی و سایر حقوق شرعی و عرفی تامین کنن، دیگه نباید خیلی همسر اول مخالفت کنه و الله اعلم بالصواب

1396/08/04 @ 23:06

در پاسخ به: واقعا نحسه؟

نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

1 stars

انشاالله پر خیر باشه براتون

1396/08/02 @ 11:23

در پاسخ به: موضوع قحطه؟!

نظر از: مه لقا سادات [بازدید کننده]

مه لقا سادات
5 stars

احسنت بر شما خواهر جان اجرتون با حضرت صاحب الزمان.

1396/07/23 @ 13:26

در پاسخ به: موضوع قحطه؟!

پاسخ از: دارابي [عضو] 

5 stars

سپاس از نگاه مهربوتون بانو
از خدا کمک بخواهیم بهمون ایمانی بده که بتونیم افسران این جنگ جمعیتی باشیم. برای زنان شیعه امروز "آتش به اختیار" یعنی از خودشون بگذرندو هوای نفسشون رو نبینند. و انتظار نداشته باشند که قبله مردانشون بشند. و به ازدواج مجدد همسران توانمندشون رضایت بدن.
موفق به توفیقات الاهی و مؤید به تأییدات امام زمانمون باشیم
یاحق

1396/07/23 @ 00:00

در پاسخ به: موضوع قحطه؟!

نظر از: خدیجه حاج ابراهیمی [بازدید کننده]

خدیجه حاج ابراهیمی
4 stars

ممنون وتشکر

1396/07/22 @ 15:56

در پاسخ به: بیدار باش

پاسخ از: دارابي [عضو] 

5 stars

سلام گلم
قبول دارم بعضی از دخترای ما بخاطر توقعاتشون مجرد موندند. این رو هم بپذیریم که اون که راحت طلب هست هیچوقت حاضر نمیشه به سختی های زنگی چندهمسری رو بیاره. که مردش همیشه واسه خودش نباشه و وقت نذاره بهش رسدگی کنه. اونکه راحتی خواسته اگر از تنهایی بمیره هیچوقت به این ازدواج تن نمیده. چون با هوای نفسش مخالفه. ما نباید تعداد بیشتر دختران آماده ازدواج رو تو هر عصر و دوره ای، نسبت به مردها نادیده بگیریم. دختران زیادی هستند که حتی یک خواستگار مناسب خودشون هم نداشتند. و هیچوقت به عنوان همسر اول ، مخاطب یک مرد قرار نگرفتند. اینکه فرمودید مردان طلاق گرفته زیادی هستند خب به همون اندازه هم زنان طلاق گرفته زیادی هستند. همچنان که در برابر مردان بیوه زنان بیوۀ بیشتر وجود دارند. به علاوه تمام تلفاتی که در حوادث اجتماعی، بیشتر متوجه جنس مرد هست و کمتر متوجه زنان. نمیشه انکار کرد که به قدری دختران مجرد سن بالا داریم که غالبا مردان بیوه یا زن طلاق داده، باز هم سراغ دختران میروند. خب تکلیف آن عده باقیمانده از زنان بیوه و مطلقه یا پیردختران چی میشه؟
در اینکه زن اول برای حفظ زندگی تلاش و جهاد میکنه تردیدی نیست. خدا این جهاد رو ازتون بپذیره اما قرار نیست که زن دوم یا چندم بیاد روی دستاوردهای زن اول چنبره بندازه که! .اون هم زن هست با تمام نیازهای انسانی و زنانه. چه فرقی بین اون با زنی وجود داره که زودتر زن یک مرد شده؟ هرکدوم به موازات خودشون میتونند زندگیشونو داشته باشند. زن دوم بیاد از مستأجری شروع کنه خب. مرد حق 4 زن دائم هست. خدا نپسندید که یک زن به این عناوین و با اسم احساسات زنانه اون رو از 3 زن دیگه محروم و غصب کنه. اهل بیتش هم نپسندیدند. اگر بنده چیز دیگری میپسنده، باید ببینه بنده خداست یا شیطان!!!
این بهانه ها نزد خدا پذیرفته نیست و تکلیف رو از جامعه مردان و زنان شیعه ساقط نمیکنه. این مسائل را که شما مطرح کردید میشه مدیریت کرد تا دست زن به دارایی های شوهر و زن اول نرسه. مرد میتونه با زن بعدی از 0 شروع کنه. آیا به این بهانه میشه از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرد؟
خدا توفیقمون بده هوای نفسمون رو به جای حق ننشونیم و با این افکار خدا و اهلبیت رو که تشریع کننده و اولین عامل به این سنت اهد رو زیر سؤال نبریم
یا حق

1396/07/22 @ 15:28

در پاسخ به: بیدار باش

پاسخ از: دارابي [عضو] 

5 stars

سلام گلم
قبول دارم بعضی از دخترای ما بخاطر توقعاتشون مجرد موندند. این رو هم بپذیریم که اون که راحت طلب هست هیچوقت حاضر نمیشه به سختی های زنگی چندهمسری رو بیاره. که مردش همیشه واسه خودش نباشه و وقت نذاره بهش رسدگی کنه. اونکه راحتی خواسته اگر از تنهایی بمیره هیچوقت به این ازدواج تن نمیده. چون با هوای نفسش مخالفه. ما نباید تعداد بیشتر دختران آماده ازدواج رو تو هر عصر و دوره ای، نسبت به مردها نادیده بگیریم. دختران زیادی هستند که حتی یک خواستگار مناسب خودشون هم نداشتند. و هیچوقت به عنوان همسر اول ، مخاطب یک مرد قرار نگرفتند. اینکه فرمودید مردان طلاق گرفته زیادی هستند خب به همون اندازه هم زنان طلاق گرفته زیادی هستند. همچنان که در برابر مردان بیوه زنان بیوۀ بیشتر وجود دارند. به علاوه تمام تلفاتی که در حوادث اجتماعی، بیشتر متوجه جنس مرد هست و کمتر متوجه زنان. نمیشه انکار کرد که به قدری دختران مجرد سن بالا داریم که غالبا مردان بیوه یا زن طلاق داده، باز هم سراغ دختران میروند. خب تکلیف آن عده باقیمانده از زنان بیوه و مطلقه یا پیردختران چی میشه؟
در اینکه زن اول برای حفظ زندگی تلاش و جهاد میکنه تردیدی نیست. خدا این جهاد رو ازتون بپذیره اما قرار نیست که زن دوم یا چندم بیاد روی دستاوردهای زن اول چنبره بندازه که! .اون هم زن هست با تمام نیازهای انسانی و زنانه. چه فرقی بین اون با زنی وجود داره که زودتر زن یک مرد شده؟ هرکدوم به موازات خودشون میتونند زندگیشونو داشته باشند. زن دوم بیاد از مستأجری شروع کنه خب. مرد حق 4 زن دائم هست. خدا نپسندید که یک زن به این عناوین و با اسم احساسات زنانه اون رو از 3 زن دیگه محروم و غصب کنه. اهل بیتش هم نپسندیدند. اگر بنده چیز دیگری میپسنده، باید ببینه بنده خداست یا شیطان!!!
این بهانه ها نزد خدا پذیرفته نیست و تکلیف رو از جامعه مردان و زنان شیعه ساقط نمیکنه. این مسائل را که شما مطرح کردید میشه مدیریت کرد تا دست زن به دارایی های شوهر و زن اول نرسه. مرد میتونه با زن بعدی از 0 شروع کنه. آیا به این بهانه میشه از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرد؟
خدا توفیقمون بده هوای نفسمون رو به جای حق ننشونیم و با این افکار خدا و اهلبیت رو که تشریع کننده و اولین عامل به این سنت اهد رو زیر سؤال نبریم
یا حق

1396/07/22 @ 15:28

در پاسخ به: بیدار باش

نظر از: عاطی [بازدید کننده]

عاطی

من و امثال من هم در روزگار جوانی و وقتی که بهار خواستگاران یک دختره ، توقعمون رو از یک زندگی مشترک پایین آوردیم . راحت طلب نبودیم . وقتی وارد یک زندگی شدیم ، با چنگ و دندون نگهش داشتیم و برای به ثمر رسیدنش و به اینجا رسوندش کلی تلاش کردیم . هیچوقت نگفتیم داماد چی داره ؟ نگفتیم تحصیلاتش کمه و به ما نمیخوره . نگفتیم عروسی مجلل ما باید در فلان جا برگزار بشه . نگفتیم خونه باید فلان متراژ باشه و نگفتیم …. تو زندگی مشترک با همسرمون زحمت کشیدیم ، پا به پای اون تلاش کردیم و با هم و با توکل بر خدا زندگیمون رو ساختیم و به اینجاش رسوندیم . اما خیلی از این یائسه های مجرد ، اینچنین قدرتی نداشتن و میخواستن برن سر آماده که خب یا نبود یا خیییلی کم بود و هنوز هم میخوان برن سر زندگیهایی که دیگران آمادش کردن و خودشون هیییچ زحمتی براش نکشیدن . متاسفم برای یائسه های مجرد شیعه ای که حاضرن با اهل تسنن ازدواج کنن ولی حاضر نیستن که همسر مرد شیعه ای بشن که همسرش رو از دست داده و بچه کوچیک داره و بچه های اونو جمع کنن . یا مرد بیمار و یا علیلی که همسرش رو از دست داده و نیازمند یک نفر هست و …. یعنی حتما باید یک زندگی کامل و همه چیز تموم رو به هم بزنن و هنوز هم راضی به سختی کشیدن نیستن و میخوان برن سر آماده ؟؟؟؟؟
این واقعا به دور از انصافه .

1396/07/22 @ 05:49

در پاسخ به: کجای کاری؟

نظر از: بی جنبه [عضو]

5 stars

احسنت عزیزم

1396/07/21 @ 23:19

در پاسخ به: بیدار باش

پاسخ از: دارابي [عضو] 

5 stars

سلام دوست عزیز. سپاس از نگاهتون
فرزندآوری خانمهای متاهل یک گوشه این جنگ را سامان میدهد و یکی از راهکارهای ساده و ابتدایی آن است ولی نمیتواند گوشه دیگر آن را یعنی دختران محروم از ازدواج را که به تجرد قطعی و یائسگی نزدیک اند، پوشش دهد. این جمعیت عظیم دختران، ظرفیت های آزاد نشده و مسکوت رشد جمعیتی اند. و این معزل تنها با نسخه چندهمسری قابل درمان است. سنت حسنه ای که در جامعه شیعه به اسم دفاع از حقوق زن تعطیل شده و به این عنوان زنان بیشماری را پامال کرد و رشد جمعیت شیعه را با مشکل مواجه کرد
فرزندآوری زنان متاهل هرقدر هم رشد کند و سرعت بگیرد باز هم به 4همسر اهل سنت و از هر زن اقلا 10 فرزندشان نمیرسد. شعار 4 و 40 را یک زن شیعه چگونه میتواند برابری کند.
لعنت خدا بر خائنین به جامعه شیعه

1396/07/21 @ 18:47

در پاسخ به: بیدار باش

نظر از: خدیجه حاج ابراهیمی [بازدید کننده]

خدیجه حاج ابراهیمی
4 stars

واقعا خانمهایی که توانایی دارند باید جهاد فرزندآوری داشته باشند

1396/07/21 @ 18:24

در پاسخ به: مناظره درباره ازدواج مجدد

پاسخ از: دارابي [عضو] 

5 stars

عارفی را گفتند آینده جهان تاریک است
گفت شاید!
اما وظیفه ما روشن است
با این استدلال شما تمام کارهای رسولان الاهی عبث میشه. اگر کسی قبول داره که فبها المراد و گرنه خدا رو هم پایین بیاری قبول نمیکنه
آیا با این استدلال و با این روحیه تبلیغ دین جواب میده؟
آیا این توجیه ، تبلیغ رو از ما ساقط میکنه
هدف روشنگریه. شاید جان حق پذیری باشه که بپذیره
اون که مهر بر چشم و گوش و قلبش زده شده که هیچ. طبیعت و عالم هستی توجیهش میکنه…
از گفتن حق به خاطر موج مخالف نترسیم و ابا نکنیم. قلت عدد در این مباحث توجیهی برای بیتفاوتی نیست
یا حق

1396/07/18 @ 20:47

در پاسخ به: مناظره درباره ازدواج مجدد

پاسخ از: دارابي [عضو] 

5 stars

سلام دوست عزیز
تبیین این سنت حسنه الاهی که نباید آزاردهنده باشه!!!
چون کاملا تو جامعه شیعی ما تعطیل شده لازمه از ابهام درش بیاریم.
حالا یا عمل میشه بهش یا نمیشه. اقلا میتونیم در پاسخ اونها که با دست گذاشتن رو این مسأله به دین ما شبهه وارد میکنند و توهین میکنند ، پاسخی داشته باشیم گه
این که نگرانی نداره
به علاوه اون عدالت رو که فرمودید کی گفته مردای ما ندارند؟
عدالتی رو که در فقه ما اومده در رابطه با برخورد میان همسران یک مرد، خیلی آسونه که متأسفانه تبیین نشده. عدالت واجبه هر چهار شب یک بار حق همخوابی با زنان هست و در اصل نفقه که بر مرد واجب میشه. همین
اون که شما به قرآن استناد میکنید مراد عدالت مستحبه س که خدا به رسولش فرموده شمای پیغمبر هم نمیتونید رعایت کنید هرچند در این کار حریص باشید. که اون رو خدا از مرد نخواسته. درست مثل اینه که انقدر درباره شرایط قبولی نماز حرف بزنیم که مکلف بترسه اصلا نماز بخونه. درحالیکه شرایط قبولی رو اگر یک نماز نداشت، آیا ازش ساقط میشه ؟ آیا شرایط صحت رو نمیتونه داشته باشه؟
این ترس های کاذب، وساوس شیطانیه که بر نفسمون غالب میشه
اعوذ بلله من نفس

1396/07/18 @ 20:41